zaterdag 5 mei 2018

Waarom? Een droomstart.

Elk voordeel heb ze nadeel en dat bleek vanmorgen weer eens. Gisteren uit de wind achter een bosje, vanmorgen in de schaduw.Ik moet nog een dagelijkse routine ontwikkelen, er valt niets af te kijken bij de campers en caravans. 

Om 9 uur vertrek ik, de eerste 35km door de Peel. Daar verwachtte ik natuur met heidevelden, ik kreeg grote akkers en schuren voor kippen, kalkoenen, koeien en 'verkens'. Rijdend op een onafzienbare weg met fietspad, gelukkig wind achter. Ik bedacht me dat het Sallands Verkeersburo hier wel kon werven. Als er zoveel te zien is kun je nadenken, het werd een beetje filosofisch. 
Waarom doe ik dit?
Wat vind ik er leuk aan?

M’n gedachten gingen alle kanten op. Vooraf waren de geluiden al net zo: van ‘saai’ en ‘je komt jezelf wel tegen’ tot ‘een geweldige ervaring’. 
Voorlopig kan ik ze allemaal volgen. 
Saai - soms onderweg, soms ook leuk contact en vandaag op de camping gewoon gezellig. 
Je komt jezelf tegen - nog niet, maar je hebt wel veel ‘denktijd’  
Ervaring: je bent helemaal vrij in doen en laten. En dat heeft ook weer voor- en nadelen. 
Wordt vervolgd. 

Vanaf Roermond houdt de route de westkant van de Maas aan. Zo voert de route me, halverwege de etappe, door Thorn, bij ons beroemd om de pannenkoeken met kersen, ijs en slagroom. Een passende lunch voor dit weer. Mmmmm. 

Dan verder over de Belgische dijk langs de Maas. Een prima pad. Onderweg kom ik door Maasmechelen: wat een fraai plein.
Na de Maas volg ik het kanaal (van Antwerpen naar ?) tot Maastricht. Door een wegopbreking moet ik omrijden via het Centrum, langs alle terrasjes op het Vrijthof. En dan niet afstappen!

Maastricht uit en Eijsden is in zicht. Voor €8,65 mag ik een nacht blijven, douchen en wassen. Tent op het trekkersveldje met 4 andere fietsers. 
Met ieder een eigen plan, voor 1 is dit het eindpunt vanaf de Middellandse Zee, na 10 dagen!  Zijn geheim: hij vertrekt al voor 8 uur en kwam vandaag op 18 uur aan. Klinkt voor mij nog niet wervend. 

In de kampwinkel is koud bier en wijn, in Eijsden haal ik een maaltijdsalade en verder heerlijk soezen onder mijn eigen boom, terwijl rondom mij het (kinder) campinggeluid klinkt. 
Vooralsnog een droomstart. 

De cijfers:
Dag 110 km en 330 hm. 
Totaal 245 km en 820 hm. 

1 opmerking:

  1. Ik ben benieuwd naar je verdere overpeinzingen en ervaringen. Je fietst nu het buitenland in, steeds heuvelachtiger terrein, klimmen en dalen. Succes, geniet morgen weer van wat de dag je biedt!

    BeantwoordenVerwijderen